Att deffa

Precis som så mycket annat handlar det här om mental styrka. Att deffa. Vilket inte är samma som att gå ner i vikt utan fokus är att behålla muskler. Vill man bara ner i vikt är det inte minst lika jobbigt psykiskt men man tittar mest på vågen.

Anyways…jag kan ganska snabbt räkna ut hur mycket nån ska äta för att deffa, bibehålla eller öka i kcal. Samt även hur mycket av detta som är protein, fett & kolhydrater.

Jag vet exakt hur mycket jag ska öta för att tappa fett. Problemet är ju att munnen & hjärnan vill olika saker. Att ha kunskap & att klara av att utöva är 2 helt skilda saker. Idag hade jag en kexchoklad i byrålådan. Det blev nästan som en tvångstanke att den låg där. Jag var tvungen att äta upp den. men visst fan vet jag att jag inte borde & istället får dra in på nåt annat.

Vill bara tillägga att grekiskt kaffe är fyfaan såjäkla gott

image

Leave a Reply

