Mixpass

Jag har normalt sett ett schema med bestämda dagar för olika muskelgrupper.  Igår var det dagdms för rygg. Men pga att jag hade övat handstående på armbågar under veckan hade jag redan grym värk i övre delen av ryggen. Det pass jag hade kvar var sedan triceps & där hade jag oxå träningsvärk. Min plan sedan tidigare är att köra squats 2 ggr/ vecka & eftersom jag inte vill belasta ryggen mer än på ben & ryggdagar får det bli tillsammans med ryggpasset.

Igår körde jag marklyft & squats. 2 övningar som tog 30 min! Helt otroligt! Även om jag inte har mycket vikt tar vilan tid & även att byta viktplattorna jämfört med andra övningar när man bara byter dumbbells. Jag avslutade med en tabata-rodd på ca 4 min. 30 sek rodd & 20 sek vila. Och sen några min nedvarvning. Jag var mör sedan & sover tyvärr alltid dåligt när jag kört marklyft. Ryggen molar som växtvärk & höftböjarna också.

Anyways…idag är det fredag & vilodag pga att jag är så slutkörd. I normala fall är det en träningsdag. Idag ska jag gå och kolla på sängar. Skönt! Vi har äntligen kommit fram till att sängen är för liten. Dessutom för mjuk. Jag rör mig väldigt mycket efter halva natten för att min rygg har börjat ömma. Jag köpte sängen för 3 år sedan & säljaren övertalade mig att jag inte skulle ha den hårdaste sängen. Idiot Han och Idiot jag som lyssnade på honom.

image

image

image

Leave a Reply

