Om nåt funkar-ändra inte på det

Jag äter alltid havregrynsgröt till frukost. Rör ner proteinpulver,  lite mjökj/mandelmjölk. Är jag extra hungrig rör jag ner äggvita i gröten & in i mikron.Sen lite frysta hallon. Det ger mig 28 gr kolhydrater,  25 gr Protein & ca 5 gr fett.

Igår fick jag för mig att jag skulle göra chiapudding. Mest för att det cirkulerar på alla instagramprofiler & alla tycker det är så bra. Man tar ca 3 msk chiafrön & blandar med 2 dl valfri nötmjölk,jag hade i proteinpulver &man kan såklart ha i frukt & bär. Det jag fick fram på morgonen var en geggig sörja (man har den i kylen över natten & chiafröna suger åt sig 12 ggr sin volym därav blir det en “pudding”) pudding my ass! Gegga blev det! Såg ut som ett gyttjebad fullt med döda loppor. Men jag åt det.

Och jag vart hungrig igen Och igen & igen  Fy fan säger jag bara. Ingen bra start på dagen. Chiafrön innehåller nästan bara fett & lite proteiner så kolhydraterna utebkev nästan helt. Helt i olinje med vad jag rekommenderar, fått lära mig & tror på. Om man äter enligt LCHF är det bra. Det gör jag inte för jag tycker inte det är hälsosamt. Människan är skapt till att äta kolhydrater & lchf är en överlevnadsmekanism när kolhydrater ej fanns att få tag på. Tär på kroppen. Såhär såg förresten geggan ut

image

Anyways. Det här gör jag inte om. Nu fortsätter jag äta mina grötfrukostar.

image

För övrigt har jag lyckats mig ta till gymet iförrgår morse INNAN jobbet.  High five på den 👋

image

Nu är det ledigt idag & jag ska strax til gymet. Pappa fyller år idag & vi ska ses & grilla. Jag har gjort galaktoboureko dagen till ära. Jag är sämst på att köpa presenter så jag är glad att jag kan baka en present som faktiskt uppskattas. När jag köper en present går jag oftast in i en affär, snurrar runt, letar, får panik. Springer till en annan affär .hittar ingenting. Får mer panik. Ovärdigt att jaga presenter så. Och jag tycker inte att pengar är presenter så många blir tyvärr utan present. Sorry for that!

Leave a Reply

