Midsommar -inte för mig

Jag har aldrig riktigt gillat någon högtid här i Sverige. Tycker de oftast går ut på att dricka så mycket som möjligt. Förstår att syftet inte är så men det är inte kul att hänga med folk som super sönder hela kvällen.

Jag har bojkottat midsommar varje år. I år följde jag & killen dock med en kompis ut på ett landställe. Jättefint &mysigt men jag känner mig gammal. Gammal när alla skulle börja dansa & gammal när alla festade hela natten. Folk sprang ut & in i rummet fram till 5 på morgonen för att toan låg i vårt rum. En av toaletterna iallafall. Skillnaden mellan fulla ungdomar & fulla vuxna är att när man är vuxen så visar man hänsyn till folk som sover. När man är ung och full skiter man i vilket. Vi slutade bli störda efter att jag gick upp &smällde igen båda dörrarna som de lämnat öppna när de gick in.

Jag vet iallafall en sak. Aldrig mer. Aldrig mer firar jag midsommar på svenskt vis. Det är inte för mig. never again. Även om det var kul att träffa min vän som jag inte umgåtts med på ett tag.

Dagen började i klänning & slutade i dunjacka. Jag tänker inte ens kommentera det. Ni som känner mig vet.

image

image

image

image

Alla ligger och solar, många i bikini på midsommardagen.  Pfffft. Jag frös i killens championtröja & jeans. Ogillar skarpt den svenska sommar mentaliteten. “Nu e det fan sol, nu ska alla kläder av och vi låtsas att det e  varmt.”

Jag har iallafall kommit fram till att jag ska skriva en bok. Har ju velat göra det ett tag men vägen dit är ju lång. Jag ska skriva en e-bok som handlar om hur man räknar sig fram till vad man ska äta. Många vill ju ha kostplaner hit & dit men sanningem är att det inte finns en magisk lösning för alla såsom “är broccoli varje dag så går du ner 5 kg”. Sanningen handlar om att det är en uträkning för varje person & alla kan lära sig för att slippa vara beroende av ett kostschema.

Leave a Reply

