Kolhydratdrömmen är över😂

Jag har så länge vägrat inse att jag behöver dra ner mer på kolhydraterna för att minska i fett.  Nu har det nog gått en månad utan resultat på vågen. Jag VET att vågen är ett dåligt redskap men när man har lyft vikter ett tag & äter på kaloriunderskott är sannolikheten att man fortsätter bygga muskler minimal så då funkar vågen bra!

Kolhydrater är det som man har utrymme att mixtra med. Både fett &proteiner är essentiella och behovet är relativt konstant så länge man inte har ändrat sin vikt väldigt mycket. Jag måste alltså minska kolhydratintaget en aning för att få ett mindre kaloriintag. Fan 😠 älskar ju kolhydrater! Men inget slit i gymet är värt det om man inte äter för att se eller känna resultat.

Jag har nu börjar med att ändra min frukost.  Mer fett & mindre kolhydrater. Gröten ryker alltså.

image

Det här var min frukost imorse.  Banan, halv avokado, 1 dl mjölk, vatten, is och proteinpulver.  Mixa och drick. Fettet håller mig mätt längre än min grötfrukost och min förhoppning är att kunna hoppa över mellanmålet mellan frukost & lunch. Får se om det är möjligt.

image

image

De här snygga shortsen fick jag hem igår! Så jäkla snygga & sköna! Vill ha ett par på semestern som tar lite plats & är korta och svala. De jag har sitter inte bra, är urväxta & åker upp i benen så de ser ut som boxertrosor istället.😝 så nöjd med dessa! Köpte de på rea även om jag tyckte de var dyra iallafall.

Nu längtar jag så mycket till Grekland så jag nästan spricker.  En vecka med min vän Elena först innan killen möter upp mig. Det lutar åt att det blir de grekiska öarna för hela slanten. Jag gråter inte för det inte 😁 hittade det här igår

image

Seriöst! ? Kill me now!!! Merenda är Greklands motsvarighet av nutella & nu har de kastat ner oreo cookies däri!!? Seriöst!! Omvärlden arbetar mot mina mål just nu.!! Hahahha

Leave a Reply

