Proteinpannkaka

Igår kände jag för att äta nånting snabbt & inte så “matigt”. Jag letade upp några recept & beslutade mig för att testa en av dem & göra en variation på det. Jag valde detta receptet för att det var lägre kalorier. Även om många tror att protein inte är kalorier så är det exakt samma energimängd som kolhydrater. Dont fool yourself. Jag håller redan ett högt proteinintag & äter pannkakorna med kvarg så jag såg ingen anledning til att dubbla intaget & packa pannkakorna med mycket protein.

Jag gjorde små plättar & det blev 5 stycken. De första 2 åt jag med skinka & ost för jag var saltsugen & de andra åt jag med hallonkesella,  banan & färska hallon. Hallonkesellan från lindahls kvarg innehåller både mindre fett & mindre socker än de övriga stora burkarna som finns i vanilj & jordgubb. Arlas kesella ska vi inte ens prata om då jag försöker hålla kaloriintaget nere. Jag hittade kvargen på hemköp under Åhlens city.

Här kommer receptet:
1 dl havregryn
1 dl mandelmjölk
1 dl bubbelvatten
1 msk fiberhusk
1 ägg
1 nypa salt
1 tsk bakpulver

Blanda allt i en mixer & smeten är klar! Jag har inte alla macros uträknade nu när jag sitter på tuben men pannkakorna ger bara runt 200 kcal. (Utan stekfettet)

image

Igår började jag packa lite inför semestern. Det här är min bikinihög, mycket gammalt skräp som jag inte kommer att använda. Bör rensa

image

Leave a Reply

