Pireas- världens äckligaste stad?

Jag har haft det helt fantastiskt varje dag-tills nu. Det är enbart några få timmar men ändå. Jag är i Pireas som är en äcklig skitig hamnstad i Grekland nära Aten. Jag väntar in killen & har nyss lämnat min kompis som ska vidare till familjen i Aten. Killens flyg ör förse at & jag har fått vara själv nu i några timmar.  Hotell med bra standard finns inte här.det här är utsikten från balkongen

image

image

Staden är så sorglig & äcklig,  skitig & smutsig. Djuren är helt tilltufsade & det finns hemlösa lite här & där. Det är söndag &allt är stängt. Det känns som att vandra runt i en spökstad & jag rekommenderar inte någon att spendera mer tid här än nödvändigt. Jag hittade till sist ett öppet ställe där jag köpte en sandwich med bifteki i sa dem. Den var äcklig & ännu äckligare var att det luktade urin på gatan, i alla hörn. Jag åt hälften & gick vidare med kräkkänsla i halsen. Jag har varit i många förfallna & gamla städer. Har varit i Marocko, Egypten tex men inget ställe har jag äcklats av så mycket som Pireas. männen här är äckliga & försöker prata & ta kontakt för att man är ensam tjej. Eftersom jag har svårt att vara otrevlig är det jobbigt för mig när folk ska prata som jag inte vill prata med. Nu var jag så grinig att jag bara gick vidare utan att bry mig. Idioter.

Har försökt att skaka av mig nån indier ett tag också som inte fattar när jag säger att jag vill vara själv. Jag vill inte ha öl, jag vill inte ha kaffe & inte lunch & jag skiter i om han bjuder. Orka följa efter en människa.  Till sist hittade jag en katt som jag gav resten av min macka & trodde indiern gick vidare. Jag fick gå in på ett kafe & ta en kaffe för att han skulle tröttna & gå. Idiot. Mitt nästa steg måste ha varit att sparka honom i knävecken & springa därifrån.  Nu har jag spytt tillräckligt med galla och jag har nödgats att gå tillbaks till hotellrummet & köpt kortspel & även rn grekisk tidning. Har nu lovat mig själv att jag ska översätta alla ord jag inte kan i tidningen så att jag lär mig lite bättre grekiska. Snart kommer Vesko hoppas jag så vi kan åka vidare till öarna & jag kan lämna den här äckelstaden.

image

Gatubild från staden. Fattar ni liksom??!!

image

Nu avslutar jag det här tråkiga inlägget med lite roliga bilder från igår när jag & Elena hyrde beach buggy & åkte runt Paros & över till antiParos & doppade oss i fantastiskt ljusblå vatten

image

image

image

image

image

image

Leave a Reply

