Hello Sikinos!

Igår kom vi till en ny ö- sikinos. Den påminner mycket om Folegandros. Svårnådda stränder.  Denna gång får det nog bli en utflykt & moppen skiter vi nog i för man kan ändå bara nå 2 stränder med moppe.

Natten har även här varit tung. Jag gick till och med ut och la mig & sov på solstolen på terrassen på natte. Det var kallt ute, sol em bastu inne. Måste nog börja använda ACn för att kunna sova, problemet är att man alltid blir sjuk. Men nu är det bara välja…sömn eller förkylning liksom. Förkyld blir man oftast ändå vid brist på sömn. Hahaha…orkar inte. Hade det gått att flytta ut sängen hade jag gjort det.  Jag såg ett stjärnfall och även nåt konstigt som inte var ett plan men färdades snabbt i en riktning.  Satellit kanske? Kan inte ett skit om sånt

image

Vi hittade ett kafe/häng /restaurang som heter the rock med fantastisk utsikt över havet och vid var där vid solnedgången. De hade ett gäng katter som tyå bodde där. Jättefina katter & de fick mat och blev omhändertagna av ägarna.

image

image

image

Jag spenderar större delen av tiden med att läsa. Just nu läser jag en bok som heter egenmäktigt förfarande. Den hade fått bra recensioner & jag hade helt andra förväntningar på boken. Den handlar om att vara kär och egentligen om obesvarad kärlek. Eller den tiden i början när man träffat nån & lider. Lider för man inte vet vart man har varann, för att man inte vill vara för på, höra av sig för mycket men inte heller för lite. Man är typ i limbo och övertolkar och överanalyserar varenda händelsw, varenda ord.

Igenkänningsfaktorn i boken är hög. Jag har bestämt mig för att jag hatar boken.  Väldigt mycket. Enbart för att den ger mig ångest. Jag började läsa boken igårkväll & har nu inte många sidor kvar. Måste läsa ut helvetet så att lidandet blir kort. Bokhelvete!

image

Leave a Reply

