Bästa dagen hittills!

Igår tog vi en båt som förde oss till atranden Malta här på Sikinos. Båten tar en halvtimme från hamnen. Jag är rejält trött på sandstranden här i hamnen & ska jag vara ärlig så hatar jag sandstränder. Vattnet är ofta mörkare men det allra allra jobbigaste är sanden som fastnar på kroppen. GaAaah! Malta beach hade stenar & vattnet var fint turkost. Alla turister spranfmg till den större stranden eftersom folk är flockdjur & följer efter varann. Vi gick till höger där vi fick en liten strand för oss själva👌✌

image

image

image

image

image

På kvällen satt jag & googlade i en evighet efter vart solen går ner på den här ön. Jag lyckades via några hashtaggar på instagram identifiera att många spenderar solnedgången på Manalis winery så vi tog bussen dit. Vinet är katastrof, man går dit för solnedgången helt enkelt. De hade också en jättemysig restaurang ovanför sluttningen över vinrankorna & havet. Det visade sig att det var katastrof det med. Jag beställde en rätt med kalv & auberginer (efter typ en halvtimmes vä tan innan man får beställa) men jag tycker det smakar underligt. Hittar inga auberginer & köttet hade massa fett på. När jag till sist frågar vad jag fått visar det sig att jag fått fel rätt??!! Då ska de hämta ut min riktiga rätt  ..när jag redan  ätit typ hälften av denna & massa bröd. Jag beställde en kataifi iställer eftersom de inte hade galaktoboureko.  När hag frågade hur länge vi ska vänta på Kataifin rättade han mig att det är baklava istället. ALLVARLIGT!!? Det är så här man tigger bråk! Det var han som sa att det var kataifi och jag skiter i vilket, vill inte vänta mer. Fick tjafsa lite om notan för de trodde jag skulle betala för baklavan & huvudrätten som var fel😂 stor chans. Det slutade med att jag bara behövde betala för baklavan iallafall.

Min rekommendation är att gå hit för solnedgångens skull. Men ät inte på restaurangen.  Det är en cirkus

image

image

image

Leave a Reply

