Män är stora barn

Jag har ofta undrat hur det kommer sig att alla killar jag träffar någon gång under relationen, vet inte när, helt plötsligt börjar bete sig som stora barn. Jag har undrat om det är något jag gör, jag som hatar matlagning, städning med  mera. Jag vill helst ha så undanplockat som möjligt & att allt ska ha en egen plats så att man kan spendera minimalt med tid på städning. Istället slutar det alltid med att jag får göra dubbelt jobb & även städa efter den jag lever med.

Jag läste i förra veckan en artikel som berättar att man blir vuxna vid 43 års ålder.  Alltså…på riktigt? Jag har typ velat bara sätta mig på golvet & grina. ORKA!

MEN det var ändå början till en eye opener för mig. Det är iallafall inte jag som gör killar till barn.

Idag har jag börjat lyssna på em podcast. Den heter relationspodden & det är Bingo Rimer och Katarina Zytomierska som driver den. Jag har bara lyssnat på första podden när irritationen över mäns totala oengagemang irriterar ihjäl mig. De diskuterar exakt såna här grejer.

Katarina frågar Bingo om varför han inte stänger brödpåsen, varför han aldrig lägger skorna på skohyllan & varför han inte stänger av tvn & släcker lampor. Han påstår att det är tonfallet i tjatet som kvinnor har som är problemet. Den kommentaren gör mig ännu mer förbannad för det spelar ingen jävla roll vilket jävla tonfall man har,  män gör inte ett skit de inte har lust med. Tills de blir lämnade…då helt plötsligt gör de allt & lite till.

Jag är helt övertygad om att så många fler relationer skulle hålla om män slutade överlåta allt skitgöra som måltidsplanering, barnkläder, matsäck till barn och sånt vardagsskit till sina fruar. Om män engagerade sig lika mycket hemma som i projekt på jobbet.

Vad har jag lärt mig av det här? Jo, det är minst var & varann kvinna som går runt & är förbannade över att män inte kan sköta enkla vardagssysslor och att män vill att vi ska dadda med dem som barn – för de gillar inte tonfallet.

En annan lärdom är väl också att man skulle blivit lesbisk.  Lika individer på lika villkor.

Trevlig helg alla!

Leave a Reply

