En utmaning!

Förutom att hela helgen varit en utmaning med dåligt humör, tråkiga uppgifter som packning så har jag bestämt mig för att testa den utmaning jag tänkt göra i helgen. Tyvärr påverkade humör & träningsvärk så det blev inte så.

image

Det jag tänkte testa & nu även har testat är att träna på fastande mage. Och då menar jag inte en powerwalk för det kan en 5 – åring klara av i en handvändning. Jag hade tänkt att köra ett helt styrkepass men då jag redan tränat hela kroppen under veckan eller fortfarande har träningsvärk kändes det onödigt. Jag körde istället ett HIIT pass. High Interval Intenstity training. Jag la upp passet på plats & har märkt att det alltid är en större tröskel att ta sig till gymet när jag inte vet vad jag ska köra. Kan inte ladda mentalt liksom. 

Jag vet inte vad övningarna heter men det är liksom lite hopp på en step up bräda, hålla kettlebett i handen & hoppa från sida till sida med ett ben ( jättebra förklarat, I know), armhävningar på upp&nervänd bosuboll & burpees. Varje övning körde jag i 20 sekunder, vila 10 mellan övningarna.  Efter 2 varv var jag så trött så jag fick vila 1 min. Sen körde jag 2 varv till & avslutade med magövningar.

Innan jag tränade tog jag BCAA som är proteiner som tas upp extremt snabbt av kroppen. Detta för att förhindra muskelnedbrytning.

Intervallträning bränner fett otroligt effektivt för kroppen har svårt att anpassa sig till belastningen.  Att träna på fastande mage hräar i många studier visat sig effektivt då kroppen sedan vid måltiden efter träningen använder den födan på bättre sätt. Och i större grad använder fett som bränsle

Min dom är att man klarar det galant. Har inte ens varit hungrig & det hjälper BCAA också till att motverka hunger, konstigt nog. Testa!

image

image

Leave a Reply

