Fylla år….

Varje år är det likadant. Vad gör man på födelsedagen? ! Jag brukar inte dra ihop fester mest av egoistiska skäl. Jobbigt att fixa, städa & planera i detalj. Det leder till att jag blir sönderstressad i slutändan. Gillar att samla ihop tjejkompisar & äta gott & snacka & dricka vin. Min jobbigaste vånda är att jag inte vill utesluta någon. Sist tror jag att vi blev typ 15 tjejer & det var ett jäkla kackel. Killen fyller år 2 veckor efter mig så det hade varit naturligt att ha en gemensan fest. Men näe där har vi olika åsikter.

Sen vill man ju även fira med familjen på nåt sätt, vilket oftast blir en middag. Idag fyller jag år på en lördag så om jag ska ha fest eller bjuda hem tjejkompisar på lördagen & fira med familjen & laga mat till dem nästa dag kommer jag att gå under & behöva ta ut semester. Ja ni märker ju att jag är van vid att fokusera på mig själv😂 alla småbarnsmammor hatar nog mig nu…hahahaa

Jag tror jag ska köpa en raclettegrill. Det är en grill som man kan sitta runt hela familjen & grilla vid bordet. Finns även små skålar som man kan ha för att smälta ost i på grillen.  Tycker det låter helfestligt & innebär också att jag inte behöver stå för något matlagande:)

Nu börjar det närma sig med stormsteg & jag sätte därför en deadline på mig själv att bestämma mig under helgen hur jag ska fira min födelsedag. Hade varit trevligt med restaurangbesök men jag vet att vissa inte kommer att ha råd & vissa tycker att den som fyller år ska betala. Hur det nu ska gå till

Anyways, tips på vad man kan göra när man fyller år tar jag gärna emot:)

Leave a Reply

