Jäkla vaniljdoft

Inatt har jag sovit som en kratta. Varför? Jo…för att jag har känt nån återkommande sliskig vaniljdoft i sovrummet. Det var så starkt & påtagligt att jag var tvungen att vända mig inåt sängen för doften kom från min sängkant. Doften liksom kom & gick i vågor.  Mitt i natten fick jag nog & började leta efter nåt doftljus som jag ställt brevid sängen. Fanns inget. Sen kom jag på att det nog var en doftgrej från skåpet som är från Grekland mot insekter. Men det var det inte heller.  Sen kom jag på att det nog var killens hår som luktar av ett sötsliskigt schampo som jag fått av mamma. Det var det inte heller. Den hör ovetskapen om vart dofthelvetet kommer ifrån håller mig vaken!  Vart I helvete kommer vanilj-helvetes-lukten ifrån när jag sover??!!

På morgonen luktade jag i rummet. Det luktar ingenting.  Håller jag på att bli knäpp eller är det min jäkla hud som luktar vanilj? ! Eller har jag inbillat mig den här doften som hållt mig vaken ?

Vet inte, tragisk jäkla nattsömn iallafall!

Leave a Reply

