Diskbråck….

Jag hat med största sannolikhet dragit på mig ett diskbråck igen. Har varit omotiverad & oengagerad till det mesta därav mitt oengagemang till bloggen.

Det ör troligtvis orsakat av marklyft som jag nog aldrig mer kommer att göra i hela mitt liv. Har redan tunn disk efter mitt förra diskbråck & nu är det kanske plural till och med, tunna diskar.  Jag lyckades förvärra situationen i helgen både fredag & lördag innan jag kom på vad som utlöste smärtan. Det var en stretchövning där jag liksom sitter ner & kurar ihop kroppen så att diskarna kläms ihop framåt. Vid diskbråck ska man böja bakåt & inte tvärtom.

Jag har vilat & promenerat & iförrgår skulle jag dansa salsa men det gjorde tyvärr ont för det blev som stötar i ryggen/ höften varje gång jag vred mig & sköt från med benet.  Fick gå hem.  Som tröst köpte jag med mig 2 st 200 gr chokladkakor. Jag ÄLSKAR marabou apelsinkrokant! älskar det knastrande ljudet av krokanten & när det smälter till en gegga & smakar apelsinchoklad:mrgreen:

Igår gick det dock bättre på gymet,  de flesta övningar fick jag göra i luften på något sätt & tempot var inte så högt men jag tränar styrka iallafall & det är bättre än att bara kunna promenera, som faktiskt gör ont.

De här övningarna gick bra:

-handstand push-ups
-pull-ups med gummiband
– liggande rodd i TRX
-dips
-hängande benlyft

Sen försökte jag hänga ut ryggen genom att hänga i ringar men det hjälpte nog inte.

Gårdagens positiva träning gör att jag kän

image

image

ner mig gladare idag. Så glad över att jag inte måste tappa all styrka & förvisas till powerwalks under min rehab.

Leave a Reply

