Poängen föll bort…

Poängen från gårdagens inlägg om att jag är sliten i själen är att det var min bestie Asli som noterade det. Hon sa att jag ser inte lycklig ut & att jag känns sliten i själen.  Och det var precis rätt ord. Jag är inte direkt ledsen, olycklig eller deprimerad….jag känner mig bara jääääkligt sliten. Det är inte sömn jag behöver utan bara slappa…funderar på att stänga av mobil & sociala medier hela helgen bara för att var onåbar & kunna slappa till 100.

För övrigt vill jag passa på att lägga rätta till en sanning om kost. Det är inte exakt VAD du äter som gör att du går upp i vikt, det är HUR mycket. Många verkar tro att det finns någon hemlig ingrediens i saker som anses som onyttiga som gör att man blir tjock.

Igår åt jag på MCDOnalds & självklart reagerar folk på jobbet på något sätt. Det de inte fattar är att de sitter där & äter sin pasta från panini som innehåller minst lika mycket energi som en big mac med pommes. Dessutom mindre protein. Jag skulle vilja påstå att det är värre.

Jag kollar mitt totala dagliga intag & ligger på ett 10% underskott vilket gör att jag kan äta bog mac med pommes ibland & även gå ner i vikt.

Trött på att förklara för alla- gratis dessutom. Funderar på att anordna nån typ av workshop hemma & gå igenom sånt här & även laga några enklare mellanmål ellee liknande. Vet inte. Får se

Leave a Reply

