Öppna loopar

Igår lärde jag mig om något som heter öppna loopar i skolan. Vi körde presentationer & teknik & fick lära oss att man kan jobba med öppna loopar för att skapa intresse. Dvs att man som talare pratar om ett ämne & avslutar det inte. Hjärnan vill automatiskt avsluta öppna loopar & blir därför intresserad. Som säljare kan man lämna teasers, dvs säga att det här ka vi prata mer om vid nästa tillfälle om man börjat prata om något intressant.

jag förstod även igår att det var såhär pojkvännen gjorde när han kom fram & pratade med mig första gången.  Smart.

Anyways. Det jag också förstod var att det är exakt det här som har fått mig att må dåligt & vara stressad på jobbet. Jag har SÅ många grejer som är en del av större processer & som aldrig tar slut. Looparna stängs inte & det blir bara fler. Det är inte tiden det tar som är jobbig, det är platsen det tar i huvudet eftersom de inte stängs. Hjärnan blir förvirrad.

I helgen har jag lovat mig själv att inte planera in för mycket.  Har en grej idag & imorse hann jag träna med Sofi & äta frukost sen också :mrgreen: igår blev det vin. Älskar rödvin.

image

image

Leave a Reply

