Tulum

Favoritplatsen för vår resa blev Tulum &vi åkte dit dw 3 senaste dagarna. Vi tog lokaltrafiken,  el collectivo & det var hur smidigt som helst. Det fanns ruiner i tulum som vi besökte & även byn som var väldigt laidback. Påminde lite om thailand med den avslapplade attityden & småbutikerna som fanns längs mes gatan.

image

image

image

Molcajete. S0 jäkla gott. En röra med kräftor, kött, ost som ligget i en citronaktig sås. Man plockar ut köttrt från röran & äter med mjuka tacos. Godaste vi ätit.

image

image

image

Kylda kokosnötter kunde man köpa. Det var så gott! Jag hade för mig att kokosvatten var äckligt men det var hur gott som helst!

image

Maya indianerna var tydligen inte längre än mig. Jag fick böja mig ner i de flesta öppningarana.

image

image

image

Leave a Reply

