Det man väljer att visa….

Min pojkvän brukar kalla mig för näthatare. Jag håller inte med. Det jag gör- vilket jag står för är att irritera mig på folk. Och på något sätt är väl det såklart mitt problem & inte alla andras. Men jag har personligen ändrat min approach på sociala medier. Jag skrivet inte längre ALLT jag tänker & jag lägger inte upp träningsbilder exakt hela tiden.

Varför?  Jo för att det stör. INGEN bryr sig om jag har varit på gymet 5 ggr/vecka. INGEN bryr sig om jag tar 20 bilder & lägger upp på en & samma gång. Det stör resten av flödet & blir irriterande.

Om man har ettt instagramkonto & brinner för tex träning kan man faktiskt ha sin profil med den inriktningen. På facebook blir det bara irriterande. Då skapar man väl annars en egen profil med sitt företag. Och om man inte jobbar med det, då behöver man inte ha nån profil för sina träningsbilder.

Alla stör sig på nåt på sociala medier. Allt annat är lögn. Jag använder min blogg för att få utlopp för allt sånt som jag vill berätta men inte vill ska upp på facebook & instagram. Då får de som VILL följa mig & läsa mitt skräp göra det.

min topplista på irritation i sociala medier:
1. Matbilder…..WHY? Ingen bryr sig vad du åt om du inte kan dela med dig av ett recept.

2. Träningsbilder HELA tiden…..Finns det INGET annat i ditt liv som är kul?

3. 10 bilder i samma flöde. Speciellt på instagram. Ni förtjänar AGA.

4. Album. På riktigt?  Album skapades när det inte gick att ladda upp från mobilen & när man trodde att folk var intreserade av att titta på 150 bilder från ens semester.

5. Folk som tränar flera ggr om dagen & ska berätta det. VARFÖR? Tävlar du i något eller varför tränar du flera ggr på samma dag?

6. EATCLEAN.  Mitt största näthat. Det är ett påhitt från USA där 60 % av maten är processad. De vet inte vad mat är. Vi behöver inte apa efter trenden. Det ska bli mitt mission att döda den här hashtaggen & jag ska börja med att skriva en bok & göra föreläsningar.

Man kan äta på MCDONALDS varje jävla dag & gå ner i vikt så lämge man har ett kaloriunderskott.  Jag säger inte att det är hälsosamt. Det jag säger är att man inte ska vända ut & in på sig själv & följa nåt slaviskt för att man tror att det är enda sättet. 
.
Jag vet att ni kommer säga att mina semesterbilder stör. Bra.  Jag gillar att provocera också. Det är en kort period,  några dar under året. Fullt normalt

Tack & hej

Leave a Reply

