Min ryggresa & blandat skit

Ni som har följt mig under en längre period vet ju att jag haft problem med ett diskbråck för ca 2,5 år sedan. Egentligen hade jag fått diskbråcket ytterligare 1,5 år innan det men ingen fattade att det var ett diskbråck.

Anyways. För 3 månader sen skadade jag mig igen vid marklyft & det har sen gått fram & tillbaks efter det. I mexiko simmade jag med delfiner & kördw en foot push 2 ggr. dvs när 2 delfiner puttar på fötterna så att man åker framåt & kan stå upp. Efter detta kände jag att något hände med ryggen. Nånting blev fel. Jag kände även att läkprocessen inte fortsatte som innan. Innan kunde jag träna & sem få ont. Känna mig bättre nån dag senare osv. Nu var min rygg likadan varje dag efter dolphin push – dålig. Flygresan hem där man sitter som en packad sill & I hopvikt som ett jäkla papper förvärrade ryggen ännu mer.

Igår gick jag rill doktorn som sa att det är samma disk som jag har ont i. Han trodde det kunde vara någon typ av inflammation i ärrvävnaden från mitt förra diskbråck som orsakade problem.  Jag är nu ordinerad 6-8 veckors vila. Det är tråkigt men inte förödande för någonstans visste jag att det skulle bli så. Jag har ju inte hekker blivit bättre med träningen hittills.

Jag kommer att träna ca 1 gång/ vecka men bara ryggen. Handstans pushups & vissa övningar med TRX kan jag göra. Det blir lite salsa & promenader bara för förbränningen & kcalorierna. Men jag hoppas på läkning.

Har igår hittat jättebra info på nätet som visar hur man med ett yogablock kan stretcha ut diskarna för att öka blodcirkulation & förnyelse av det som nu sker däremellan.  I hälsosamma ryggar sker en naturlig dekompression på natten & här får man efterlikna det som kroppen inte kan göra på skadade diskar. Testade igår & idag & vill få för mig att det känna bättre.

Leave a Reply

