Kolhydrater & kost

Jag vill så gärna bara bli klar med min bok om kost.  Har svårt att starta för jag ser inte träden genom skogen känns det som. Lång resa. Hur förklarar man för folk om saker som är komplicerade på ett enkelt sätt?

Jag är såå trött på att folk tror att man ska kapa kolhydrater för att gå ner i fettprocent. Även folk som tränat länge tror det. För det första så kanske det är lättare för man att göra så här då se har mindre hormoner som spökar & vill hålla kvar fettet av livsnödvändiga anledningar (såsom att kvinnor är skapta till att skapa barn) men det finns en stor risk att man förstör sin metabolism på det här sättet & att det nästa gång inte kommer att funka lika bra.

Om jag hade fått en krona varje gång nån sagt till mig att det bara är att sluta med kolhydrater så skulle jag varit rik nu. Till en början blev jag arg & upprörd hur man kunde föreslå nåt så idiotiskt men nu bara säger jag oftast…nä det funkar inte så. Jag är kostrådgivare.

Det är dumt.  Man går hungrig & kroppen tar mer muskler vid stort unserskott samt sänker kroppen sin ämnesomsättning som försvar. Om det har någon som har argument FÖR att man ska ta bort kolhydraterna kan ni ju lista dem nu. Ni har ändå fel

image

image

Har gymat fast jag inte fick för doktorn.  Har tagit det lugnt dock & kör inga ben. Synd, det är de enda roliga passen. Så nöjd med min pulsklocka så att jag kan hålla koll på kalorierna när jag kör mima diskopass😂 nästan 2 jäkla timmar (inklusive promenad) för att bränna 600 ynka kalorier.  Ja…ni förstår ju att jag inte är i en byggarfas just nu. Försöker ha koll på kcal in & ut när min träning är begränsad

Leave a Reply

