Hatar söndagar

Söndagar är min hatdag. Eller hatkärlek iallafall. Man älskar friheten för att man är ledig & jag brukar låta dem vara helt oplanerade. Hatar även att man samtidigt är fängslad i friheten för man ska tillbaka till de rutiner man  rubbat under helgen nästa dag.

Jag har nu seriösa sömnproblem på söndagar. Dels för att jag lägger mig sent men igår hade jag en briljant ide att sova middag:evil:. Skulle också upp extra tidigt för att gå till sjukgymnasten.  Just nu irriterar det mig väldigt mycket för vi ska bara göra de här jäkla övningarna tillsammans.  Jag kan faktiskt göra dem utan att hon bevakar mig.

Sååå trött. Hatar när jag måste sminka över min trötthet. Idag fick jag dessutom något utslag på ögonlocket.  Fattades bara.

Jag beundrar de människor som klarar av dagen utan sömn. Det är inte jag. Just nu kann minsta lilla grej knäcka mig till en gråtattack. Var nästan på vög när jag aåg eksemet som var svullet på ögonlocket.

Det mest irriterande är att hela natten har jag fokuserat på den PT kursen som nu inte blev av & dividerat i huvet om jag ska gå den hos konsulten och vad jag ska göra om det inte blir tillräcklig beläggning för att gå kursen.  Vad I helvete liksom,  det är inget jag kan påverka men mina tankar återkom till det hela tiden trots att jag beordrat annat.

Jag tänkte på den planerade sommmarsemestern men så började min hjärna fokusera på vad jag ska göra med katterna, om jag ska lämna in dem till kattpensionat osv. 

Varför är min hjärna fokuserad på problem & oro trots att jag beordrar annat? Om inte jag kan styra min hjärna, vem kan? #FML just nu!

Leave a Reply

