Oh the comfort! :)

Min Londonresa började tidigt imorse men när jag i slutet av arbetsdagen skulle checka in på hotellet funkade inte nyckeln först & sen när jag gick in på rummet luktade det så starkt av fötter. Illaluktande ingrodd fotsvett att jag fixk kväljningar så jag fick byta. Hörrni, tänk på det när ni köper tjänster eller liknande, man betalar faktiskt & ska vara nöjd.

De flesta förutsätter att saker ska funka på hotell & sånt. Jag förutsätter att nåt ska vara fel – & det är det alltid. Med rätt förväntningar slipper man bli förbannad,  då länge de fixar är det ok. De flyttade till och med väskorna åt mig.

Anyways. Efter en shoppingtur & jobbmiddag åter på hotellet. Det var nog ett år sen jag var här sist så märker jag att kuddarna är utbytta. Det är 4 kuddar i sängen & 2 olika sorter. Den ena kuddem har en insydd mindre del som passar perfekt under nacken. HUR perfekt kudde?!! Jag har letat efter en sån här i flera år! Fast jag visste ju inte vad jag letade efter- men nu vet jag:) lyckan är total! Trodde jag. Lägger mig i sängen & märker att deras tidigare squeaky säng är utbytt mot en stenhård säng. Jag är så glad så jag kan gråta. Har de skräddarsytt säng &kudde åt mig? 😂 sånt här händer inte mig. Typ aldrig. Både säng & kudde är stora problem för mig att hitta bekväma. (Mardrömsminnet är marriott i Tallinn där kuddarna är påsaktiga av dun & bara sjunker ihop på ett 4-stjärnigt hotell. Total frustration) Nu måste jag fråga hur man får tag i en sån här kudde!😁

Mitt besök på primark slutade idag med enbart en långklänning i form av kläder. Så nöjd med att inte ha köpt mer. Min garderob genomgår en konsolideringsfas just nu. Måste köpa mer som matchar i vardagen & mindre flängköp. Det hindrade mig dock inre från andra bra köp såsom en selfiestick, yogablock (2,5 pund!) & trådlös laddare till mobilen samt massa produkter på boots. Fullkomligt älskar boots, skulle kunna spendera timmar bara på att kika på alla produkter:) men det fanns det inte tid till.

Hotellet är förresten Novotel i Paddington & bilden är utsikten från mitt rum

image

Leave a Reply

