Barca

Jaja…jag har som vanligt inte uppdaterat här & i ärlighetens namn vet jag inte varför jag skriver. Blir npn konstig sorts dagbok för alla?! 😂 jag skriver typ bara för att nån läser…hahahaha

Anyways. Barcelona är najs. Det var nästan 20 grader igår & vissa stunder var det bara t-shirt som gällde. Planen var sagrada familia & sen en turistbuss. Det blev sagrada familia & sen sköt vi upp både busstur & lunch i flera timmar under tiden vi både gick vilse & hoppade in i affärer.

image

image

image

image

image

Lunchstället blev ett som vart rekommenderat & jag var för trött för att välja ut nåt ur menyn på spanska & jag fattade knappt hälften. Vi tog mixtapas (tapasställe). När maten kommer får vi in ett litet fat med små grillade minipimientos, snäckor (yuck), friterade sardiner (yuck x2), räkor & nån potatis grej.  FY FAN!. Jag tog menyn & beställde mer av den ointresserade personalen.

Vi felbedömde sen vägen hem & fick promenera i typ 1 timme.  Totalt typ 7-8 timmars gående. Det finns mycket donuts här. Fan vad jag ska äta, än så länge har jag bara tittat

image

Kvällsmiddagen blev sådär men ikväll ska vi boka. Vi hamnade på en salsaklubb som vi först tvekade på eftersom de sa att det var linjesalsa. (La style) jag dansar inte det, jag dansar kubansk salsa.  Vi gick in ändå eftersom stället brevid var ett 16-årsställe 😂 vi fick veta det när vi gick runt utanför & sneglade in. Vi ser tydligen inte ut som 16😂

Vi hade skitkul iallafall & några gick att dansa med men ibland blir det ju katastrof med olika stilar. LA är mycket snurr, snurr, snurr för tjejen. Gaaah man vill kräkas.

image

image

Kul igår…..inte lika kul när man vaknar……..

image

Leave a Reply

