Purpose of life…

Lyssnade på en podcast nyligen där det fanns tips om hur man skulle få reda på ens mening med livet. Man skulle sätta sig & skriva & skriva & skriva vad man tror är meningen med ens liv. Man ska vara helt fri från distraktioner- stänga av mobil, tv & helst vara själv hemma alltså. När man sen skriver en mening som får en att brista ut i gråt. Då har man det. That is your purpose of life.

Jag har själv inte testat denna övning men jag har kommit fram till vad jag vill.  Give zero fucks. Ärligt talat, vad skönt att bara skita i vad alla säger, gör & tycker. Man ba: I dont care because I give zero fucks. Funkar tyvärr inte i livet, men jag hade önskat. För mig är det relativt lugnt iallafall, jag har ju ändå kunnat göra mina egna val i livet. Tänker på vänner som pressas av kultur,  släkt, skitsnack & normer. Sånt ger jag verkligen zero fucks about. Mitt liv- mina val. Man kan inte leva för nån annan.

Just nu känns min fritid som en ballong där luften gått ur. Allt kul försvann. Salsan försvann, träningen försvann & min PT-kurs försvann innan den blev av. Jag älskar familj & vänner men jag kan inte fika sönder min fritid. Jag blir både rastlös & tjock då. Att bli tjock är en av mina största rädslor.

Vaffan, kan skriva en bok om ingenting snart. Ciao! Glad påsk!

image

Finbesök av killens systerson. Vet inte vad jag blir då. Förutom gammal. Vilket jag är i vilket fall som helst

Leave a Reply

