Tiramisu-protein?

Ok, den här helgen har varit fylld med små kaosgrejer orsakade av mig själv. Igår har jag hyvlat upp stor del av fingret, imorse hällde jag ut en ögonskugga i handfatet & på vägen hem från mamma tog jag bussen åt fel håll. Skulle till helenelund & ta pendeln.  Hamnade i Veddesta 😂 ahahhahahahhahaa jag orkar inteeeee. Anledningen är att när jag blir stressad kan jag inte fokusera. Tydligen kör nu PT-kursen igång i helgen & jag går o oroar mig för att jag inte ska hinna plugga i vardagarna & inte får några helger. Fokus är övrrallt & ingenstans.

Nu har jag suttit  hemma & pluggat skelettdelarna på latin, cellens uppbyggnad, kroppens leder & lite sånt kul. Nä det här är inte den roliga delen. Hoppas jag 😂

Jag gjorde för ett tag sedan tiramisu & när jag vispade äggvitorna fick jag en snilleblixt från himlen.  Äggvita med proteinpulver! Fy fan vad bra som omväxling till min kvarg. Arla mild kvarg är favoriten med Waldens farm pancake sirup. Men det var ett sidospår.

Idag testade jag att vispa äggvitor (har på dunk hemma) & blandade i proteinpulver. Fyyyyy fan! Det smakade as! Testade först med vanilj & sen mes choklad.  Försökte trycka i mig den andra chokladsatsen enbart för att få i mog proteinet till min måltid (gröt) men jag fick kväljningar.

Proteinpulver som smakar as har jag inte mycket till övers för. Detta är faktiskt från proteinbutiken & jag hade högre förväntningar. Nu har jag 3 kgs proteinpulver i olika smaker som smakar apa. Jag har typ tagit bort proteinpulver ur min kost för jag behöver inte det, kan få i mig det via vanlig mat liksom.

Jag har inte gettt upp dock. Ska nog få till nån tiramisu-aktig rätt av det här med högt proteinvärde. Hemligheten är nog färskosten. Ska kika lite på vad den innehåller (troligtvis bara fett)

image

Här är en bild på äcklet iallafall. Dont try this at home! Godnatt!

Leave a Reply

