Artros?

Jag pratade med doktorn i förra veckan efter min MRI scanning av ryggen, fick veta att jag har en sliten led i ryggen & en degenererad disk. Alltså disken e typ obefintlig. Det e inget konstigt egentligen, det händer alla förr eller senare. Typ. Och det måste inte göra ont

Igår fick jag hem min journal. Då har jag tydligen artros i leden. Wtf? Vad betyder det? Varför måste jag googla all information? Jag förstår att det e en förslitning i vänster fasettled men varför har jag ont på höger sida?  (Sidenote; försök yoga bort det liksom!? Amatörer!  Apropå mitt förra inlägg)

Så många frågor & om man googlar finns massa namn, olika stadier & inga bra svar!! Det står iallafall att träning är den bästa lindringen. I hear ya!

Idag e det freeeedaaaag! Jag ska till gymet ikväll wieeeee, thats my partaaay! Seriöst så känns det så eftersom jag inte kunnat träna på så länge!  Vill egentlige ut & salaa & det finns bra ställen ikväll men 1 är i uppsala & jag ska ju upp & vara med på PT-kursen som börjar kl 9 imorrn så jag måste nog stanna hemma & plugga. Det blir liksom gym eller salsa. Svåra val alltså 😂

Åh grekisk påsk i helgen!  Kalw pasxa på er greker! Och ortodoxa människor!

Saknar Grekland! Letade fram nåra bilder från förra året!:)

image

image

image

image

Leave a Reply

