Ingen rubrik

Ja, det blir ingen rubrik. Så trött & jag skriver ju ändå om allt & inget.

Först vill jag bara tipsa om testagram. Man betalar drygt en hundring, minns inte men sen får man en box med grejer varje eller varannan månad. Eller grejer & grejer, oftast ätbara grejer. Like this:

image

Sen vill jag slå ett slag för lohilo proteinglass. Da shit alltså! Godast är den som herer chocolate, caramel swirl, coconut & sen kommer aloe vera.

image

Idag har vi på PT-KURSEN fått lära oss om rörlighet, obalanser i kroppen etc  etc. Man kan se mycket på en squat. Jag har fått veta att jag svankar mycket  (no news) så jag  behöver stärka gluteus maximus, medius, hamstrings, transversus abdominis. Mitt bäcken har ju en framåtlutning som gör att jag får svank. Eftersom jag har en disk som är typ obefintlig kan detta vara ett sätt som kroppen korrigerar det åå & jag kanake inte kan jobba bort det. Just det,  ryggmusklerna är överaktiva också pga detta 👎

image

Bortsett från dessa “fel” har vi även testat rörlighet. Bröstrygg, skuldror & hamstrings. Ja….jag behöver väl knappast berätta att min rörlighet suger. Mina hamstrings beror troligtvis på att bäckenet lutar så jag blir ju kort direkt

Det enda jag har rörlighet i är mina höfter & vader & det har jag lyckats öva upp & är jäkligt stolt över.😂

Ja det här känns ju finemang att man har så jäkla mycket jobb med sig själv 😂 jag som faktiskt har övat mycket rörlighet. Just det. Förutom  allt annat scheisse som jag har så har jag ju ockaå  överaktiva höftflexorer 😤 anledning att mitt bäckenet lutar. Det går bra nu…..

Leave a Reply

