Sömnproblem😠

Gaaaaawwddd jag håller på att gå under av mina sömnproblem. Jag har testat typ 4-5 olika kuddar hemma som jag växlat mellan. Har en kudde mellan knäna för mina ryggproblem, har bytt sida på min madrass för att få den hårdare (är den för hård nu? Who fucking knows liksom?😠). Mina sömnproblem är en kombination av en stressig period utan tillräckligt med vila när jag gick PT-kursen (fortfarande inte klar, har hemmastudier & examinationsprovet kvar), att det blev vår ute med fågelkvitter & tidig soluppgång. Samtidigt har vägarbete påbörjats utanför hemmet. Varje. Jävla. Dag.

Nu har själva sömnen blivit en enda stressfaktor & mycket av anledningen till att jag sover dåligt är nog min rygg. Jag får ont hur jag än ligger & vaknar när jag vänder mig. Jäkla rygghelvete😠 jag har mer ont på nätterna än på dagarna. Jag har köpt ny säng & pallar liksom inte.

Finns det nån som jobbar med att komma hem & kolla hur man sover & ger förslag på kuddar etc? Alltså en sömnrådgivare, finna det eller? Om du finns, snälla hör av dig till mig innan jag får psykbryt. Jag har börjat lyssna på avslappningsappar med hypnos för sömn samt somnar jag på min spikmatta för man blir härligt sömnig av den. (Jag har inte problem att somna
, jag sover lätt & vaknar flera ggr. Sen vaknar jag alltid helt utmattad kl 6. Varför?!?!)
Jag vill även tipsa om TENS apparat. Har köpt denna på Clas Ohlson för några 100-ingar & det är elektroder som stimulerar/masserar musklerna med elektriska impulser. (Hjälper tyvärr inte på natten).

image

Leave a Reply

