SuneSeaSalsa & höftsmärta🙊

Ok, det är mycket sol, mycket dans & det är helt oslagbart roligt när man lyckas hitta nån att dansa med som kör ren salsa cubana utan influenser av LA/NY/cali style eller vad fan den stilen heter.

Jag har hållt mig undan salsa helt & hållet under de åren som LA bar populärt i Stockholm. Man fick leta med lykta efter nån att dansa kubanskt med. Så jag la ner helt & hållet. Därför har jag inga influenser av LA style. Sen tycker vissa att jag rör mina händer & armar som i LA style men nej. Det är min stil & jag kanske lagt till lite grejer för att jag tycker det känns bra istället för att armarna bara ska hänga ibland:mrgreen:

Kubansk salsa är glädje, man får ha kul, man får göra fel. Man skojar bort det, hittar takten & kör på. Våga inte göra fel i LA style för då är det kört. Det syns, det blir inga glada miner & inte fan är det lätt att hitta takten igen.

Största största skillnaden med dessa stilar är att man dansar på olika takt slag. Låter helt sjukt men det e sant. Kubanskt dansar man på takt 2, dvs man hinner landa när man gjort en snurr & hinner dansa en takt till. I LA style dansar man på takt 1. När man gör en snurr finns det ingen takt att landa på….snurrandet bara fortsätter. Katastrof.

image

Mina vänner har hittat ett klippt som nån lagt upp på instagram men jag lyckas tyvärr inte reposta det. Det är iallafall så kul som jag ser ut att ha om ni kollar på klippet, när jag lyckas hitta en kubansk salsadansare:)

Annars händer inte så mycket mer liksom än sol & salsa. Bad har det ju inte blivit än.

Jag har köpt en ny cheeky sov -t-shirt😆

Min höftsmärta har eskalerat. Dvs, fjädrarna i sängen som trycker på hlften har gått från att trycka så det känns aom ett blåmärke till att trycka på nerver & skit. Igår fick jag ont ner till knät & det gjordr ont när jag lyfte benet. Jag hade inget annat val än att sova på soffan inatt. Den var väldigt mjuk & höften gör mindre ont än när jag la mig:)
image

image

image

image

image

image

Fråga inte varför jag ser ut som 15 år på den här bilden. Jag undrade samma sak.

Leave a Reply

