Övertrött

Kom hem i onsdags kväll. Igår hann jag packa upp, packa igen, träffa vänner, träffa bror & brorsdotter.

Idag though….seriously. not funny. Even once.  Min resa började på arlanda med ett plan som gick 13.30. Träffade 2 kollegor från London som skulle med samma plan. Där försvann den minsta lilla känslan av att vara ledig.

Till heathrow. Ta buss till Gatwick airport. Bussen var 40 min försenad & tog sedan dryga timmen. Sen tog jag planet till Jersey som tog en timme. Jag landade 20.40. Vilket är 21.40 svensk tid.
Nånstans på planet till gatwick bröt nog mitt psyke ihop för jag kände att folk tittade på mig med medlidande. En kvinna log mot mig flera ggr & höll kvar blicken väldigt länge på planet. En man som satt på andra sidan gången tittade medlidsamt på mig när jag suckade & för 10e gången lutade huvudet mot stolen framför mig & blundade.

Taxin ska vi inte prata om. Det här är en teeny weeny ö, taxikön var lång. Det hjälpte inte heller att jag inte visste vart jag skulle & min telefon funkade inte först så paniken & gråtkänslan var nära. Min frustration måste gått att läsa, en kille i taxikön tittade en bra stund på mig sen tyckte han nog att jag såg så förstörd ut att han beslöt sig för att fråga om det var första gången jag var på Jersey. Kände för att säga ja & sista oxå men tyckte intr det var läge att vara dryg😂. Vid den stunden hade jag tagit en kram också, från vemsomhelst. Men jag hade nog brutit ihop o börjat grina oxå.

Nu har jag ett rum för mig själv iallafall. Bor i ett hus med min väns syster & hennes man & barn. Eller man & barn bara för systrarna har en tjejkväll med varann😁😂

sonen är 6 år, han trodde jag var 17 år, lika gammal som hans halvbrorsa så honom gillar jag😂

Jag borde sova men just nu är jag så glad att jag inte reser & att jag dessutom har tillgång till internet. Är fortfarande i behov av en kram & lite omtanke dock😁

På flygplatsen hittade jag detta. Två kranar 😂 jag orkar inteeeeeeee 😂😂😂 alla andra bilder från igår eftersom jag inte tycker bussar & flygplan är så roliga att fota 😂

image

image

image

image

Leave a Reply

