Vissa böcker👌

Man lÀser vissa böcker som filmer, dvs in genom ena örat & ut genom andra. Ren underhÄllning & tidsfördriv. Sen finns det de böckerna som förÀndrar ens syn pÄ livet & kastar om allt som man uppfattade som verklighet.

Jag lĂ€ser ju en yrkesutbildning som heter strategisk försĂ€ljning & dĂ„ har vi gĂ„tt in i detalj pĂ„ fĂ€rgerna. Har Ă€ven lĂ€st en bok som heter “omgiven av idioter, hur du förstĂ„r dig pĂ„ dem som inte gĂ„r att förstĂ„ sig pĂ„”.

NedanstĂ„ende bild Ă€r en snabb summering av de 4 fĂ€rgerna. Nuförtiden placerar jag alltid alla jag trĂ€ffar i en fĂ€rg & försöker att anpassa bland annat talhastighet till dem. Jag Ă€r röd/gul nĂ€stan lika mycket av bĂ„da fĂ€rgerna & jag mĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r svĂ„rt. Mycket SVÅRT för mig att kommunicera med andra sidan strecket. AlltsĂ„ gröna & blĂ„ personer.

BlÄ personer pratar inte, jag kÀnner att jag mÄste driva konversationer. Gröna personer Àr snÀlla & vÀnliga sjÀlar men jag kÀnner att jag mÄste passa min tunga för jag kan skoja ganska brutalt. SÄnt kan sÄra gröningar. Men sen ska man komma ihÄg att alla har oftast lite av flera fÀrger.

Vilken fĂ€rg tror du att du Ă€r? Jag tror absolut pĂ„ att “lika barn leka bĂ€st”. Nu nĂ€r jag vet det hĂ€r kommer jag i framtiden att vĂ€lja relationer mindre med magkĂ€nslan & mer med förnuftet✌ att prata “olika sprĂ„k” Ă€r som upplagt för trubbel i en relation.

image

image

image

Idag Ă€r det soooooool!🌞🌞🌞 Fuck yeah! Kraven pĂ„ sommaren blir bara lĂ€gre & lĂ€gre😂

Leave a Reply

