Livet i 190🚗

Jag har sen i somras levt livet i 190…bokstavligen. Allt går fort & har knappt haft en ledig kväll. Jag har knappt haft tråkigt i en sekund & det är jag väldigt glad för. Väldigt glad & tacksam för alla fina människor jag har omkring mig som förgyller mitt liv❤

Problemet med att leva i 190 är att jag har nu svårt att fokusera på en grej samtidigt. Ok, det har jag alltid haft men jag gör typ 10 saker på samma gång & det är nog inte jättebra liksom. Igår packade jag upp flyttkartonger & kollade på ett Youtube klipp samtidigt som jag självklart höll på med telefonen 😂

Jag har blivit tipsad om Marie Kondo eller KonMarie som hon kallas. Hon är organiseringsexpert & har utvecklat en metod för att organisera & rensa. Väldigt intressant måste jag säga. Hennes grej är att man ska lägga allt i en hög på golvet (kläder rensas först) & man ska rensa i kategorier, inte per rum. Man ska behålla de grejerna som “sparks joy”. Är inte det helt underbart? 😀 man ska hålla i grejerna & känna vilka känslor det ger. Fantastiskt! Det kan ju vara så att man behåller något av sentimentala skäl trots att man inte använt det på ett tag. Sparks of joy liksom! Genialt! Jag ska ta till mig hennes sätt delvis iallafall när jag rensar, orkar inte dra ut allt på golvet nu när jag lyckats packa upp så mycket.

Kolla in Marie

Det här är min packa upp status nu.

image

Har 3 påsar som jag rensat & ska testa att låta Sellpy sälja grejerna åt mig. Känns bättre än att kasta.

image

Igår var jag förbi en sväng i Oslo. Där finns det bra grejer. Sjokoladebollar & smash. Om ni inte har testat. Booooy you have been missing out! (Ledsen för detta tips ni som kommer hit för att få hälsosamma tips😂) jag tror på balans i livet, allt ska inte vara hälsosamt hela tiden. Man behöver lite sparks of joy också 😉

image

image

Leave a Reply

