Instagramångest

Vet ni vad som ger mig ångest nuförtiden? Fitnessprofiler på instagram…..jag vet att jag var inne I det träsket själv förut…men vet ni vad…livet går fan inte ut på att plåga sig själv på gymet på olika sätt för att komma ner i en viss fettprocent….Är det roligt? Är det att leva livet?

Jag har avföljt väldigt många på instagram mest av irritation. Det skapar en fel bild. …lycka kommer inifrån. Dey spelar ingen roll hur många timmar du spenderar på gymet & dessutom….man kanske bör fundera på VARFÖR dessa människor hetsar med gymet…kanske är det för att de själva söker lyckan där?

Idag såg jag en tjej på instagram som har spenderat 1 timme vid konditionsmaskinerna på morgonen, sen äter hon frukost på gymet & sen ska hon styrketräna. Alltså seriöst? Mer är inte alltid bättre. Oftast är mer sämre när det gäller träning.

Fråga dig själv varför du gör något, tex går till gymet & vilka resultat du vill uppnå. Vet du inte varför du gör något eller hur du når dina mål, ta då hjälp av nån som vet! Typ en PT

Folk frågar mig varför jag dansar salsa väldigt mycket. ..för det tar mycket tid i perioder…Det är för att det är så jävla kul! Jag får en endorfinkick som varar i flera dagar & sen måste jag släpa mig till gymet för att det inte är lika kul som salsan. Varför gymar jag då? Jo för att det är där jag får resultat av träningen…salsan är bara motion, typ vardagsmotion som vi är skapta för att göra varje dag. Det är inte träning. There is a difference.

Allt handlar om balans. För mycket av vad som helst är ett gift. Punkt.

Så. Nu till något helt annat. Helgens festbilder😂😂😂 en vecka kvar till Kuba💃💃💃 min reskompis frågade om vi kan dansa salsa varje dag.😁 #drömreskompis liksom 😁

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Leave a Reply

